נפתח בשאלה: איך אתם הייתם משווקים את חבילות הקיץ שלכם אם הייתם בעלים של מלון? נסו לנחש לאיזה קהל יעד מתאימה כל תמונה לפני קריאת הטקסט תחתיה.

תמונה מס' 1.

כנראה שתמונה שמציגה ילדים מבסוטים בבריכה, היא תמונה שמיועדת לזוג הורים – באיזור גיל ה – 30 פלוס שמזה ישמחו לקבל קצת שקט בחופשה שלהם וגם לראות שהילדים שלהם מבסוטים בבריכה

תמונה מס' 2.

התמונה הזאת מכוונת לזוגות צעירים – ללא ילדים שמחפשים חופשה קיצית כיפית בבריכה סופר מפנקת מלאה בעצי דקלים, פינות זולה בבריכה וסתלבט עם נוף לים.

תמונה מס' 3.

התמונה הזאת מיועדת לאוכלוסיה טיפה יותר מבוגרת – לאוהבי אומנות ואדריכלות, והיא מציגה את העיצוב המפואר של המלון

מאמינים שמדובר באותו המלון ?

הנוסחא - שאילת השאלות הנכונות והתאמת התכנים הרלוונטיים לסוגי קהלים.

בפשטנות: איפיון קהלים שונים והתאמה נכונה של תוכן שיווקי לקהל היעד הנכון, הוא הנוסחא להצלחה. נסו להתמקד בשאילת השאלות הנכונות – שבעזרתם תוכלו לאפיין סוגי קהלים שונים. המאמר יציג בפניכם חלק נכבד מהשאלות שכדאי לשאול את עצמכם, ושיעזרו לכם להכיר את הקהל שלכם עוד לפני יצירת תוכן שיווקי. בשלב הבא – תוכלו לעבור לאיפיון המסרים שאתם רוצים לשלוח להם, הבמה שלכם – תנו בראש.

אז תגידו ת'אמת - לא נמאס לכם לשוטט באפילה?

שלב שאילת השאלות

? Shall we begin

מאיזה דור הם ?

  1. Boomers – מבוגרים טיל – הסבא וסבתא שלנו 1946 – 1964
  2. Generation X – נולדו בין השנים – 1965-1976
  3. Millenials – גילאי ה – 30 המתוסבכים – 1977-1995
  4. Gen Z – צעירים פעורים – 1996 צפונה.

מאיפה הם?

  • צפון הארץ?
  • מרכז?
  • דרום?

מין וזהות מינית ?

  • גברים?
  • נשים?
  • מהי הזהות המינית שלהם?

מהו הסטטוס הזוגי שלהם?

  • נשואים
  • גרושים
  • נשואים עם ילדים
  • בקשר ארוך

באיזה ענף הם מתעסקים?

  1. בנקאות?
  2. כלכלה?
  3. שיווק?
  4. מדיה ? פירסום ?
  5. הוראה ?

מהו הסטטוס התעסוקתי שלהם?

  1. האם הם שכירים? עצמאיים?
  2. עובדים זוטרים? בכירים?
  3. יזמים? 

עם איזה מותגים הם מזדהים?

  1. האם הם אנשים שבכלל לא מזדהים עם מותגים?
  2. מה הם לובשים?
  3. מה הסיגנון שלהם?
  4. מה המוזיקה שמאפיינת אותם?
  5. איזה טרנדים יכולים לדבר אליהם לעומת אלה שיכולים להרתיע אותם ?

מה הם אוהבים לעשות בשעות הפנאי שלהם?

  1. לבלות עם המשפחה?
  2. ללכת למסעדות יוקרה?
  3. לבלות בטיולים רומנטיים בים?
  4. לנסוע לחו"ל?
  5. לשחק שבץ נא בבית?

מה מייצר אצלהם להשראה?

  1. מה מייצר אצלהם מוטיבציה?
  2. לאיזה דמויות הם מתחברים אליהם?
  3. מה משפיע עליהם?
  4. איזה ציטוטים יכולים לגרום להם לחשוב מחדש או לשנות את תפיסת עולמם?
  5. צבעים? 
  6. מוזיקה?
  7. אומנות ?

מהן השפות שהם דוברים? או מתחברים אליהן ?

השפות שאדם דובר, משפיעות באופן גדול על אופן הטרגוט והתוכן שנרצה לשדר. לחילופין נסיר קהלים שאינם רלוונטים עבורנו.

תכנים נוסטלגיים לגיל שלהם.

במידה ויש כאלה, זו יכולה להיות הזדמנות מצויינת לנצל את זה. בשביל לדעת איזה תוכן לייצר שיכול להשפיע עליהם.

מהי ההשכלה שלהם ?

  • אקדמאי? לימודים מתקדמים? אדם משכיל?
  • איזו תחומי דעת מעניינים אותם בעקבות כך?
  • כיצד נוכל לנצל עובדות אלו לטובת הרחבת הפעילות של המותג שלנו ?

שאלות נוספות:

  • איזה אירועים במהלך השנה משפיעים עליהם?
  • מה יכול להוות גורם משפיע על קבלת ההחלטות שלהם במהלך ההתנהלות שלהם בחיים?
  • מה מאפיין את הקהל שעובד איתנו כבר היום? האם נוכל לנצל את זה לקבלת תובנות על קהלים דומים לו ?
  • מהם החוויות שאותם פרטים עוברים במהלך חיי היום יום?
  • קשיים ? שמחות ?

החלטנו לייצר עבורכם תבנית כללית שתעזור לכם להמחיש את זה על הנייר