A Great ad can sell a nonexistent product

"כשהתגובה של הפרוספקטים שלך תהיה וואי איזה מודעה מגניבה! תידע שנכשלת במשימה…"

שגב שובל

אז שוב שלום לכל מי שהסכים להשקיע בנו ובעצמו והחליט לקרוא את המאמר החדש שלנו, אנחנו מאוד מעריכים את זה! אם לומר את האמת אני חושב שזה מאמר בעל חשיבות עליונה לכל אחד, מאחר שאני הולך לשבור פה כמה מיתוסים על עולם הפרסום, שלמען האמת גם אני חשבתי אותם.

אז נתחיל? 

מספר משפטים על פירסום:

  1. אנשים לא קונים ממך כי הם אוהבים את הלוגו החמוד שלך.
  2. הם לא קונים ממך כי אתה מצחיק, שנון, חכם או אמן טוב.
  3. הם לא קונים כי אתה יודע להשוויץ בזה שאתה הכי טוב ביקום.
  4. ולצערנו הרב הם גם לא קונים ממך כי יש לך באמת מוצר טוב.

אז למה אנשים כן קונים ממך? למען האמת יש רק סיבה אחת שגורמת לאנשים לקנות וזו מודעה או יותר נכון מאחר שהמודעה העומדת מולן היא – סוג של "איש מכירות" המוצג על הכתוב.

אז על מה אני מדבר?

אני מדבר על לייצר גירוי שמחייב גירוד!

מודעה טובה היא לא זו שתגרום לך להיות משועשע, אלא זו יודעת לגרום לך לגירוי שמבחינה מטאפורית יגרום לך לגירוד בכל הגוף עד לרמה מסוימת, ורק לאחר מכן יציע את ההקלה דרך הנפלאות של המוצר שהיא מוכרת.

כאשר התגובה שאתה רוצה מהלקוחות הפוטנציאלים או הפרוספקטים שלך היא, לא: "וואי איזו מודעה מגניבה!", אלא היא תהיה: "את זה אני רוצה!"

שני דברים:

  1. הראשון: רבים מאתנו רואים בזה דבר שלילי – והוא אנוכיות. למען האמת אנוכיות היא לא מילה רעה בשיווק. היא פשוט ההבנה שלא משנה כמה אנחנו חושבים שהצרכים שלנו חשובים, החבר'ה מהצד השני כנראה לא כל כך יסכימו. אלו הצרכים שלהם שמדורגים במקום הראשון.

    ובפשטות זה לא משנה אם הלקוח חושב שאתה אחלה בחור, מלח הארץ ודמות לחיקוי, אם אתה לא פונה לצרכים האנוכיים שלו. אתן כמה דוגמאות ממשיות:

    1. מעניין לו את הישבן שיש פתיחה חגיגית של המקום שלך… אלא אם כן הוא יכול לקבל משהו (משקה ראשון חינם, פירסום, חשיפה, ועוד…)
    2. לא איכפת לאף אחד שהגעת לאבן דרך רצינית בעסק שלך, אלא אם כן אתה מזמין אותם למסיבה שאתה מארח. (מסיבה שאנשים מתים לקבל הזמנה אליה).
    3. לא איכפת לו שאתה משיק מוצר חדש, אלא אם כן אתה מראה באופן ספציפי איך זה ימלא צורך שלו.

#2

  Understand what moves a man and you can move  him  

  1. חמדנות – Too much is never enough – כולנו היינו רוצים להיות עשירים יותר, בריאים יותר, סקסיים יותר ויותר מכובדים. וכל אחד מאתנו היה רוצה את הכל.

דוגמא למודעה: הנה דרך פשוטה לשלש את ההכנסה שלך במשך 45 הימים הקרובים… מבלי לעבוד שעה נוספת.

  1. עסקה טובה יותר – אף פעם אל תורידו מהערך של פיתוי באמצעות הצגת עיסקה טובה יותר.

דוגמא למודעה: "אתה יכול לקבל את זה בפחות מחצי ממה שכולם משלמים".

  1. סקס, אהבה ואינטימיות – מחקרים מוכיחים שסקס, אהבה ואינטימיות הם למעשה לא פחות חשובים מאוכל, מים ומחסה.

דוגמא למודעה: "משקה חדשה יקפיץ את החשק המיני שלך למעל הגג, תוך שחרור של פרומון טבעי שיהפוך אותך לאחד שאי אפשר לעמוד בפניו".

  1. בריאות – זה דיי קשה למכור לאדם צעיר שהוא יחיה לנצח, אבל בהחלט אפשר לעשות פירסומים אדירים אם תציע לאנשים מבוגרים להרגיש צעירים שוב.

דוגמא למודעה: עקרת בית מבת-ים מגלה פיתרון מדהים לדלקת מפרקים בזמן שהיא קוטפת קלמנטינות מהעץ בגינה שלה.

  1. שיפור עצמי – רוב האנשים  לגמרי לא מרוצים מהמקום אליו הגיעו בחייהם, הם עייפים, לא ממומשים, ואפילו קצת בדיכאון (מישהו אמר חצי כוס מלאה? ובכן זה רק בתיאוריה). הראה להם איך לעשות את הכל טוב יותר

דוגמא למודעה: איך לשנות בצורה משמעותית את איכות החיים שלך… פשוט על ידי תיקון קל בגישה שלך".

  1. פחד – פחד למעשה הפחדה הוכחה שלא עובדת, ראו דוגמת פרסומות לאסונות הסיגריות וכו', מאידך הפחד מאובדן הוא עדיין חזק מכולנו, ואם נבחר לחבר את זה ל – Happy ending אז בכלל יש לנו פה נוסחא מנצחת.

דוגמא למודעה: דרך חדשה וחסרת סיכון כדי לשמר את ערך תיק ההשקעות שלך בזמן שהמשק מתרסק.. ואיך להרוויח הון על ידי בחירת מניות במחיר מציאה בזמן שכולם מתקשקשים כדי לשרוד.

  1. כבוד – אף אחד מאיתנו לא מקבל את הכבוד שמגיע לו, כולנו לא מובנים, ואנחנו לגמרי מעוצבנים מזה.

דוגמא למודעה: איך לזכות בכבוד ובאמון של אנשים בעלי השפעה.

  1. הנאה – בזמן שאנחנו כמבוגרים מתקשים לאבד את עצמנו לרגעי הנאה טהורים, בגלל האחריות הגדולה שיש על גבנו, נורא היינו רוצים דווקא כן לעשות זאת. (בגלל זה כולנו נהנים כל כך בחופשה).

דוגמא למודעה: בחיים לא צחקתי כל כך חזק… הסודות של האנשים השמחים בעולם.

 את ההשראה למאמר הזה קיבלתי מג'ון קרלטון אחד הקופירייטרים והמנטורים המרשימים שאני נתקלתי בהם, כל הדוגמאות המוצגות פה למעשה נלקחו מהספר הראשון שהוא הוציא.  אנחנו מאוד מקווים שהדברים שהצגנו בפניכם פה יגרמו לכם להבנה הבאה: אף אחד מכם לא צריך להמציא את הגלגל ולייצר פרסומות של כפיות מעופפות באוויר, אין שום צורך לייצר פרסום בעלויות של מיליוני שקלים הכולל הפקות של רחפנים, ליצנים באוויר, קרקס וממלכת שדונים שמרחפים להם בארץ האגדות של דיסני, כן יש צורך בחשיבה מה באמת גורם ללקוחות שלכם לקנות והצגת הגירוי הנכון שיעניין אותם.

ועד המאמר הבא אאחל לכם המון הצלחה בעסקים ועוד איזה משפט למחשבה:

There is no subject in the world that does not have some kind of twist that will interest people

מקווה שנהניתם במידה וכן, נשמח אם תפיצו את המילה! או שתגיבו למטה, ספרו לנו את הסיפור שלכם, ונשמח לראות איך נוכל לעזור.

השארת תגובה