מצעד הכותרות שלנו - שישנו את המחשבה שלכם על שיווק לעסק

בעולם שבו יש למעלה מ – 3 מיליון מפרסמים בפייסבוק (נכון למרץ 2016), עולם שבו גוגל מכניסה לכיסה העמוק כ – 79.4 מיליארד דולר (בשנת 2016), כלמעלה ממיליון איש מפרסמים באינסטגרם – לא קשה להבין שעל מנת לבלוט מבין כל המודעות האלה צריך לעשות משהו מיוחד.

אך האם באמת כך הדבר ?

האם ייתכן שאנחנו מפספסים משהו בגלל שאנחנו לא עוצרים לרגע קטן ופשוט בודקים מה עובד אצל אחרים? חשבתם כמה כסף וזמן אפשר לחסוך מללמוד מניסיון של אחרים? (לא בשביל משהו אבל זה גם חינם.)

 

?Content is the king!, or is it

אחרי שבזבזנו ערימות של כסף על קמפיינים שלנו ושל הלקוחות שלנו, התחלנו לחקור מה באמת משפיע ויכול להשפיע על אחוזי ההקלקה של האנשים, התוצאות האמת גרמו לנו להרגיש דיי מטומטמים – אז איך לעזאזל לא חשבנו על זה קודם?! 

 

אז הנה הם לפניכם חמשת הביטויים שהיינו הולכים איתם למכולת\קרב:

"יגרמו לך" - Will make you

למעשה מדובר במשפט קישור. הביטוי בפועל לא מתחיל ולא מסיים משפט, אלא מייצר קישור בין התוכן לבין ההשפעה הפוטנציאלית על הקורא. זה גם מבטיח שלתוכן תהיה השפעה ישירה על הקורא, לפעמים השפעה רגשית. הכותרת היא ברורה ולעניין, דבר שהופך אותה לאלגנטית ואפקטיבית.

דוגמאות טובות לשימוש בביטוי הזה:

  • עשרים וארבע תמונות שיגרמו לך להרגיש טוב יותר על העולם.
  • מה שחברת התעופה הזאת עשתה למען הנוסעים שלה יגרום לך להזיל דמעה, מחמם ת'לב.
  • שש אמיתות שיגרמו לך להפוך לבן אדם טוב יותר
  • שלוש עשרה טיפים שיגרמו לך להרגיש חכם

#5

"זוהי הסיבה" , "הסיבה היא" – This is why, The reason is

הביטויים האלו לרוב יקושרו באופן חזק מאוד להסבר כלשהו.

כדוגמת:

  • זוהי הסיבה שנשים חיות יותר זמן מגברים.
  • זה למה את\ה צריך\ה להפסיק לישון על צד שמאל שלך.

אנחנו רוצים להרגיש טיפה חכמים יותר אחרי קריאת פיסה של מידע. מאמרים המוגדרים כ – אקספליינרים (תסלחו לי על השימוש בלועזית פשוט לא מצאתי מילה טובה להגיד את זה בעברית), מבטיחים לך לצאת עם איזושהי תובנה  – שתגרום לך (נשמע מוכר?) – או יותר נכון מבטיחה לך לצאת עם איזושהי מסקנה יוצאת דופן לגביי איפה שאתה היום, לעומת איפה שתרצה להיות.

#4

#3

חידונים

זוהי דרך מעולה לגרום לקהל שלך או לקהל חדש לחילופין לשתף פעולה עם הנושא שהצגת הביטויים: "האם את\ה יכול\ה לנחש?" , "רק  X מתוך"  – כדוגמת:

  • האם אנחנו יכולים לנחש את הגיל האמיתי שלך?
  • רק אחד מתוך חמישים איש יכול לזהות את הטעות גראמר הזאת, חושב\ת שאת\ה אחד\ת מהם\ן?

בעצם חידון, הצגת שאלה – יוצרת אתגר אצל הקהל ומוטיבציה "להוכיח" שאנחנו חכמים, יש כאלה שאומרים שחידה היא כמו מראה קשה ללכת ברחוב ולא להסתכל על עצמך.

"ההשתייכות שבטית" – Tribal belongings

  • עשרים וחמש דברים שרק מורות יכולות להבין
  • שבע עשרה נושאים שרק אמהות לתאומים יוכלו להזדהות איתן
  • תשע נושאים שרק בנות שגדלו עם אחים יבינו
  • עשר נושאים שרק עובדי משמרות לילה יבינו.
  • עשרת הקשיים שרק עצמאי יבין.

 

למען האמת זה כאילו תחושת ההזדהות היא כל כך גדולה שהיא יוצרת מחויבות – של "אנשי השבט" לתמוך, להגיב, לחלוק! דוגמא טובה לזה היא בבחירות, כשפוליטיקאים גילו את הזירה החברתית (ראו לדוגמא יאיר לפיד שפנה בחכמתו או בחכמת יועציו לקהל ולחץ על נקודות הכאב שלהם).

#2

סקרנות וחטטנות – "What happened next will blow your mind" \ "Freaking out"

אלו הן למעשה כותרות שפונות לסקרנות שיש בכל אחד ואחת מאיתנו – כדוגמת:

  • הבחור הזה רק הלך לשתות קפה – מה שקרה לאחר מכן היה מטורף… (שותף -כ 133 אלף פעמים)
  • האיש הביט לתוך עיניו של הכלב המבוגר – הוא לא ציפה למה שקרה לאחר מכן ( שותף כ- 104 אלף פעמים).
  • אנשים משתגעים מאישה שהולכת עם נעליים שעשויות מיונה (שותף כ- 140 אלף פעמים).
  • אנשים מאבדים את זה –ילדים שמתחפשים לליצנים וצועקי

#1

שאלות נוספות למחשבה

1. כמה מילים צריכות להיות בכותרת הפוסט?

  • על פי מחקר שערך – BuzzSumo – כותרות שהכילו – 12-18 מילים קיבלו את המספר הגבוה ביותר בממוצע של אינטראקציות בפייסבוק

2. מהו מספר התווים שצריכים להיות בכותרת הפוסט?

  • על פי מחקר שערך – BuzzSumo – ללא הפתעה גם פה נראתה התאמה בין כמות המילים לכמות התווים שבפועל מדובר ב- 80-95 תווים לכותרת – בכותרת אופטימאלית.

מסקנות לסיום

  • אם קראתם ואהבתם את המאמר – הזה אנחנו מאוד אבל מאוד נתבאס אם המסקנה מעתה והלאה תהיה שהכותרת הכי טובה לנצח תהיה : "עשרת הדברים שיגרמו לכם להרגיש אלופים, ולא תאמינו מה יקרה אחר כך!". אלה קחו את המסר הרחב – שהוא: תשרפו תאי מוח לפני שאתם כותבים כותרת, תחשבו, תחפרו, תפרצו את גבולות המחשבה שלכם, ותבלו את אותה כמות הזמן שאתם מבלים בכתיבת המאמר, בכתיבת הכותרת!
  • תבדקו מה מהדהד אצל הקהל שלכם! ולא אצל הקהל של השכן שלכם, מה המאמר הזה יוצר אצלכם מבחינת השראה ואיך זה מתקשר למה שאתם מוכרים.
  • "אנחנו מקליקים רק שהערך עולה על העלות של בזבוז שתי שניות מהזמן שלנו": תנו לקהל שלכם סיבות מספיק מוצדקות לבזבז שתי שניות מהחיים שלהם – שאנשים יהיו סמוכים ובטוחים שהם עושים את הדבר הנכון בהקלקה על הפוסט הזה.

אהבתם את המאמר שלנו? שתפו אותו בפייסבוק!