פוסטים,

ניתוחים של פוסטים ותובנות לגביי כתיבה שיווקית

עולם הכתיבה והתוכן לא בא לרבים מאיתנו בקלות. בעצם ההפך הוא הנכון, מה לכתוב? איך הוא ייצא? מה אנשים יגידו? ובכלל כאשר אנחנו רוצים לייצר איזושהי אינטראקציה עם הקהל – הרלוונטי לנו כל הנושא הזה מסתבך. אז החלטנו להראות לכם כל מיני דוגמאות לפוסטים ולהציג את הפרשנות שלנו לנושא.

הפוסט הזה יתעדכן מידי שבוע מוזמנים לבוא, להציץ ולקבל השראה מגדולי המותגים בארץ ובעולם.

שירות B2B

"אל תפסיד את הדיל הכי טוב שאי פעם המצאנו" – אלמנט הפחד מאובדן אצל המשתמש.

תיאור המוצר! תיאור שמעלה את חשיבותו " All in one".

קריאה לפעולה: "learn more for details"

בשורה התחתונה: קריאה לפעולה נוספת שמפנה למסנג'ר!

במידה והראשונה לא עבדה השנייה יכולה לתת את התוספת, ונותנת ללקוחות אופצייה נוספת לתקשר עם העסק.

שירות B2B

פתיחה בשאלה: נסו לנחש אילו טכניקות יהיו רלוונטיות ב – 2018…, השאלה עצמה רלוונטית. (מכיוון שהיא דנה ב – 2018), 

התשובה: זה בעצם הפנייה לאתר! למאמר – זה סוג של קריאה לפעולה.

ולמטה בכותרת רשום: ביטוי סטטיסטי שנבדק כעובד: 7 הביטויים שיגרמו לך לנצח!

שירות B2C

קבל משכנתא! בצורה הנוחה ביותר, חיסכון של לגשת לבנק במילים אחרות. (זוהי נקודת הכאב שנחסכת מהצרכן על ידי שימוש בשירות הזה).

התועלת הנוספת: ללא עמלות וכיסוי מלא של כל השוק.

הקלות הנוספתת שרשומה למטה: היא בעצם הנושא של המהירות, קבל את כל זה תוך דקות ספורות.

מוצר - B2C

תיאור מוצר יוקרתי שמכיל: אבן ספיר קריסטלית, תנועה שוויצרית, ורצועת פלדת על חלד מבלי לקרוע את חשבון הבנק.

מוצר יוקרתי בעלות כלכלית – לכל אחד! אפשר לעשות רושם גם בזול. (זהו המסר למעשה – אותו אלמנט שנרצה שאנשים ירגישו).

המותג משלב מותרות ומודרניות – ועושה משלוחים לכל העולם!

מוצר - B2C

מדובר בסירטון – שמציג קופי קצר מאוד:

Have you tried the Ultimate Whitening Experience?

וקישור לאתר שלהם – כמובן לרכישה. הסירטון מציג את קלות השימוש במוצר ואת חבילת האולטימייט הכוללת את כל מה שאתה צריך גם בזמן שאתה לא בבית.

 

שירות - B2C/B

פתיחה בשאלה, שלוחצת על נקודת כאב שאותה חווים הרבה בעלי עסקים – הנקודה שבה יש הרבה תנועה לאתר ומעט מכירות.

בתמונה הם מציגים עגלות ריקות שבאות להמחיש את המסר. בנוסף הם מוסיפים – הנעה לפעולה בתוך התמונה עם לוגו החברה – BOOST NOW!

ולמטה הם רושמים גם את השורה התחתונה, וגם את היתרונות של המוצר.

מוצר - B2c

הפוסט נפתח בשאלה: כמה את אוהבת את התיק שלך? (כנראה שלא מעט…)

תפנקי את עצמך! (הנעה לפעולה), לתיק של המותג שלנו, וכתוצאה מזה את תתאהבי מחדש (זה יגרום לך להרגיש רגשות שלא הרגשת הרבה זמן) ולבסוף המשפט! מגיע לך!

בשורה התחתונה רשום: תיק מלא השראה לנשים מצליחות, שמנסה לגרום לנשים להרגיש, שאם יהיה להם את התיק הזה הם יצליחו יותר בסופו של דבר.

 

סיור במבנה עתיק - B2C

הקופי נפתח ב: "אל תפסידו" – שוב דן באלמנט של "הפחד מאובדן", של בניין מעוצב על ידי המותג שהם מציגים.

הטבות מוצעות: חינם, חינם חינם. (כל מיני כאלה…)

הזדמנויות נוספות שיתקיימו רק ביום הזה!

ולבסוף – "הנעה לפעולה" – בצעו את ההזמנה היום עם קישור לאתר ההזמנות.

בשורה למטה שוב מופיע: הנעה לפעולה, עם פחד מאובדן – "שריינו את הכרטיסים שלכם היום", "הצעה לזמן מוגבל" , וכו'

פוסט לקהילה

חברת קיפאיט פרש, רוצה לייצר אינטראקציה עם הקהילה שלה ולכן החליטה "לצ'פר" אותה במתכון חינמי של – זיווג מגן עדן. הקופי מתייחס לעונתיות ולטעם, שבשורה תחתונה הם מוכרים, אבל תוך כדי נותנים תוכן רך שלא נראה יותר מידי – Salesy.

 

מוסך - B2c

כמה בעלי מוסכים בארץ אתם מכירים שעושים פירסום פעיל בפייסבוק? בין אם זו האמונה שזוהי לא הפלטפורמה עבורם או לא, שימוש בדיעות קדומות לגביי מה עובד ומה לא הוא כבר מזמן לא אופנתי אם תשאלו אותנו. זוהי דוגמא מעולה למוסך שמשתמש באופצייה של פייסבוק לייצר פוסטים מרובי תמונות – בהם הוא מתאים למעשה את התוכן שהוא מציג בתמונות לכותרת שהוא רשם: תיקונים לכל סוגי הרכבים המבוטחים, והוא מציג תיקוני צבע, חשמל, פח, והוא אפילו מראה איפה הוא נמצא על המפה ואת שעות הפעילות של המוסך כדי לתת ערך מוסף לאנשים. אגב את הפוסט הזה הוא מקדם לפי מיקום פיזי של משתמשים, כן כן… פייסבוק עוקב אחרינו אם עוד לא ידענו את זה. (וגם גוגל אבל לא אמרתי כלום.)

הצגת נקודת הכאב - בצורה שנונה

חברת Slack, מציגה נקודת כאב שהרבה מאיתנו שותפים אליה והיא ישיבות בעבודה. קשה לי לתאר את רמת השנאה שיש לי מכל הישיבות שהיו מכריחים אותי לשבת בעבודות שונות בהן לקחתי חלק, ואני לא היחיד. הם בעצם מעבירים מסר איך ירגיש לך להיות ב – 25% פחות ישיבות – כן כן… כמו לרכב על חד קרן בקשת בענן – השנינות במיטבה.

מוסך - B2c

אין ספק כי ביקורות אותנטיות של גולשים, בהחלט מעבירות מסר יותר משכנע לגביי אמינות המוצר, ראו דוגמת: Tripadvisor, ביקורות גולשים בגוגל ועוד… החברה הזו בחרה לנצל את המומנטום ולהציג ביקורת של משתמש מרוצה בפוסט שלהם. בנוסף הם הציגו למטה בשורה התחתונה הצעה להטבה חינמית, הכוללת הנעה לפעולה ותיאור המוצר

פוסט לקהילה

חברת Qwertee – המוכרת חולצות, מציגה את העיצוב החדש שלה בתוספת הנעה חזקה מאוד לפעולה שאינה – Hold back, אלה אומרת לגולשים במפורש מה עליהם לעשות על מנת לקבל כל הטבה שהם מציעים, החל מ: like, share, comment ועוד…

הם גם בסוף מחדדים את הנושא שזהו פוסט אך ורק לקהילה שלהם והוא ממש אבל ממש לא הולך להיות מקודם בתשלום.

סובלנות

חברת MisterB&B, מציגה הזדמנות לכל בעל דירה שהוא אדם שאוהב לייצר קשרים חברתיים (לפי מה שהם מציגים), לחלוק את העיר שלו, לעזור לשפר את העולם ובשורה התחתונה לעשות כסף!

רק טיפש יגיד לזה לא, לא ?

ובחלק התחתון של המודעה – הנעה לפעולה עם כתובת האתר ולא פחות חשוב מזה מה אתה תרוויח אחרי שתפרסם את הדירה שלך באתר שלהם.

טיים אאוט תל אביב

טיים אאוט תל אביב בעוד פוסט שגרתי לעוקבי העמוד שלו, מבקש מאנשים לחדש את הנעורים שלהם, ואומר להם מפורשות לאן להיכנס, מהר לפני שהבלוג ייסגר רשמית…

אם זה לא הנעה לפעולה בעקבות הפחד מאובדן אני לא יודע מה כן.

סוהו ראשון לציון

פותחים בשאלה – שמציגה זכייה בפרס, לאחר מכן יש קריאה מפורשת כיצד אפשר לעשות זאת (רווח למפרסם) – מתייגים, מעלים לפייס, לאינסטגרם, ובסוף תזכורת : "צאו לדרך!" עם תוספת של מספר האשטאגים.

לסיכום

למען האמת לכולנו קשה לכתוב, לפעמים אנחנו לא יודעים על מה לכתוב,איך ומה אנשים יגידו (אנשים הם רעים זה לא הפתעה), ולמען הכנות הפוסט הזה נועד מלכתחילה עבורנו שיהיה לנו איזשהו – Go to guide שיעזור לנו, וייצר עבורנו כללי אצבע לכתיבה נכונה של פוסטים. ולכן גם אם אתם רוצים לכתוב פוסטים בצורה אורגנית או בתשלום הדרך הכי טובה היא פשוט להתחיל ולזרום.

עוד טיפ קטן:

אחרי שתציצו – בצורה פשוטה על המתחרים שלכם תוכלו להבין דבר דיי פשוט והיא תבנית כללית שתעזור לכם להתחיל עד שתרגישו יותר ביטחון וזרימה בכתיבה שלכם.

צרו פוסטים שעומדים בכללים הבאים – ראשית מבנה הפוסט:

א. תנו משפט שמתאר את היום\מועד בו אתם כותבים את הפוסט. לחילופין המשפט הזה יכול להתחלף בשאלה מעניינת – שתעורר רגש אצל קוראי הפוסט. לדוגמא:
"עוד יום ראשון התחיל, איזה באסה אה? זה לא חייב להיות!"
ב. "הנעה לפעולה" – בקשו מפורשות מקוראי הפוסט לבצע משהו ("לחצו כאן", "תייגו חבר", "שתפו את הפוסט", הסבירו להם מהו הערך שיינתן להם על ידי ביצוע הפעולה, בין אם זה קבלת גישה למאמר מעניין, הטבה כלשהי, זכייה בפרס, הגרלה ועוד. לדוגמא:
"שתפו את הפוסט: "איזה באסה היום", היום יום ראשון, או תייגו חבר ששונא את יום ראשון במיוחד – ותוכלו לזכות בהגרלה המיוחדת שלנו – "איזה באסה שהיום יום ראשון" שלנו.
ג. תנו איזה משפט לסיכום האירוע (משפט דביק – בין אם זה פתגם או משהו שהמצאתם באותו הרגע ונראה לכם הומוריסטי או מעורר רגש כלשהו. זה בסדר גמור – כל מי שיש לו מה להעיר כנראה מעולם לא ניסה לכתוב משהו בעצמו)
"יום ראשון – בסך הכל הוא יום מבאס אז למה לא לזכות במשהו אם כבר התבאסנו ?"
 
ולבסוף הערה חשובה: מישהו חכם פעם אמר לי – בזמן שאנשים מסויימים מבלים את היום שלהם, בלבקר אחרים ולחשוב מה לא לעשות, אנחנו לא מבזבזים על זה ת'זמן שלנו – אנחנו עושים, טועים ולומדים – תוך כדי תנועה עד שאנחנו מגיעים לתוצאה הרצויה.

אז אם אהבתם את הכתבה שלנו אנחנו מזה נשמח אם תשתפו אותה בין חברים, אין לנו ספק שכל בעל עסק - יכול ללמוד מזה, ולהצליח בעצמו, המון בהצלחה צוות סמול...